About Me

My photo
call me fadh , March '90 , Johorean , UUM , Bachelor of Technology Management (Hons.)

Wednesday, June 05, 2013

exam mood on

ASSALAMUALAIKUM ..

sekarang ni aku tengah minggu exam . so , nak update entry baru pun rasa macam malas . tapi kalau terupdate jugak maknanya aku tengah rajin and tengah menghabiskan masa yang sepatutnya aku kena study untuk final ni . nak kata aku ni rajin study , tak jugak . malas gila baq hang . selagi tak dekat gap untuk next exam , selagi tu la aku sambil lewa je . teruk kan aku ? teruk sangat-sangat . lepas tu , bila dah keluar dewan , rasa macam susah nak jawab soalan-soalan tu mula la rasa menyesal . penyesalan yang dah terlambat . teruknya aku ni . tapi itu kalau aku tengah malas . kalau aku dah rajin gila , memang tak toleh kiri kanan dah . mata aku ni memang fully focus on the notes je . bagus tak bagus . bhahaha . 

so , untuk exam kali ni baru satu paper aku yang dah lepas which is petang tadi . ada 4 more to go . nampak macam sikit . tapi disebabkan gap yang panjang untuk every paper tu jadilah aku habis exam 27 jun nanti . lama tak lama ? jenuh la aku duk menghitung hari nak balik kalau macam ni . blok dah sunyi pun aku masih bertapa kat sini lagi . kalau la habis exam awal , boleh balik awal , boleh rehat awal . semuanya awal . tapi kalaulah kan . hakikatnya sekarang ni exam aku habis hujung bulan ! terimalah kenyataan . 

anyway , the only exam yang aku dah lepas petang tadi is Purchasing and Supplier Chain Management . ada yang kata bidang purchasing ni senang . ada jugak yang kata bidang ni susah . tapi , based on my seniors experience , diorang struggle gila kalau dah masuk kat bidang ni . ada yang sampai jadi kurus gila bila diorang praktikal kat bahagian purchasing . tu aku dengar cerita dari lecturer aku sendiri tau . bukannya aku suka-suka saja-saja je reka cerita . macam tak ada kerja lain je aku nak buat kan duk reka-reka cerita untuk takutkan orang . tapi siapa yang rasa dah cukup tough tu boleh la apply untuk bidang purchasing ni . 

preparation untuk exam purchasing ni ? tak tau la aku nak cakap macam mana . sebabnya , too much notes untuk dibaca sebab biasanya kami akan dapat tips for final exam . tapi kali ni tak ada pun . eventhough preparation dah dibuat dalam lebih kurang 3 or 4 days before exam lagi , but macam tak prepare pun . kami dah study sama-sama , revise sama-sama . at the end , tawakal je la . berserah . bila dah last minute macam tu , tak ada apa yang boleh dibuat . just tawakal and tunggu je la result nanti macam mana . nampak ? ayat macam orang dah pasrah habis kan ? 


tu dah bercakap pasal paper . yang ni aku nak membebel pulak pasal tidur . kalau dah musim exam ni , mulalah waktu tidur aku tak menentu . kadang-kadang berjaga malam , pagi tidur . kadang-kadang dah tidur malam , siang asyik nak tidur je . and guys , please jangan follow habit macam ni . tak bagus untuk korang . aku kalau boleh pun nak waktu tidur yang perfect . tapi , bila hati dah tak tenteram asyik dok ingat exam je macam mana nak tidur dengan tenang . kadang-kadang tu tidur pun sampai peluk buku . acane tu ? tapi kes ni cuma jadi bila esoknya nak exam . kalau tak , tidur aku peluk bantal . haha . 

eh , dah cukup rasanya aku membebel . malas la nak taip panjang-panjang . nak entry panjang-panjang tunggu aku habis exam . eh , kalau perasan blog aku dah tak ada lagu . aku dah remove . so , boleh baca dengan tenangnya lepas ni . okbai .

Thank you for reading this entry !


pssst : tengah fikir , baju apa aku nak pakai untuk next exam . (^_^)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...